Salgsbetingelser

Bestilling

Hos Tabena kan du bestille varer direkte fra vår nettbutikk. Du kan også sende en e-post for bestilling:

E-post: https://tabena2.zendesk.com/hc/en

Vi har ingen minimumsbestillingsbeløp. Vi forbeholder oss retten til å selge ut og gjøre produktendringer og forbedringer fortløpende. Dersom noen av varene du har bestilt er utsolgt, kan vi i stedet legge ved en tilsvarende erstatningsvare. Hvis du ikke er fornøyd med erstatningsvaren, har du full returrett og får pengene tilbake for varen.

Vi forbeholder oss retten til å levere senere eller kansellere bestillinger for varer som er utsolgt. Hvis varen forventes å være tilbake på lager innen rimelig tid og varens pris overstiger NOK 100, vil vi reservere varen og levere den til deg så snart den er tilbake på lager.

For å handle i nettbutikken vår må du være fylt 18 år eller ha godkjenning fra en forelder (foreldre kan sende godkjenning til https://tabena2.zendesk.com/hc/sv)

Kundeservice og tilgjengelighet

Kontakt vårt kundesenter


E-post: https://tabena2.zendesk.com/hc/en



Vår postadresse:

Tabena c/o Dreamlogistics Engelholm AB

Stackarpsvägen 10

(port 3-8)

264 39 Klippan

Sverige

 
Priser

For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisene i inneværende kampanjeperiode. For reservedeler, tilbehør og et begrenset antall produkter kan prisene endres hyppigere på grunn av endringer i innkjøpspriser og/eller andre endringer utenfor Tabenas kontroll. Prisene er i norske kroner og inkluderer mva.

Vi tar forbehold om prisfeil og prisendringer på grunn av endringer i moms, unormalt store endringer i valuta eller innkjøpspriser. Ved klart feilprisede varer forbeholder Tabena seg retten til å kansellere bestillingen.

Innbetaling

Når du handler på Tabena, håndterer Klarna Bank AS betalingen. For mer informasjon om betalingsmåter, kontakt Klarna Bank AS

Alle priser inkluderer mva. Ordresammendraget inkluderer alle kostnader knyttet til varen, som porto, frakt, emballasje osv.

Som betalingsmiddel kan du velge mellom betalingsmetodene vi tilbyr i nettbutikken. For å minimere risikoen for uautorisert tilgang er kredittkortinformasjonen din kryptert. Når vi mottar bestillingen din, legger vi en reservasjon på betalingsmetoden din for å sikre at det er nok midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjoner ikke kan gjøres, forbeholder vi oss retten til å kansellere reservasjonen. Du vil motta informasjon om slik kansellering.

Hvis du bruker betalingskort, Klarna-faktura eller direktebank som betalingsmåte, vil du bli belastet når vi bekrefter at bestillingen din og levering er igangsatt hos oss. Dette gjelder også for forhåndsbestillinger av produkter som vil være tilgjengelig i tide eller har ubekreftet leveringsdato.

Velger du faktura sendes denne pr e-post fra Klarna innen 24 timer etter gjennomført kjøp og med forfallsdato spesifisert under kjøpsprosessen. Det tilkommer ingen ekstra kostnader for kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer ved kjøp med Klarna Faktura. Klarna foretar en kredittsjekk for å finne ut om du kan handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen ser Klarna hovedsakelig på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du vil handle og ekstern informasjon som Klarna mottar fra et kredittopplysningsbyrå (kopi av brevet sendes når du mottar informasjon fra en kreditt rapporteringsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere ulike faktorer som avgjør om kjøpet går gjennom. Dersom kjøpet ikke går gjennom med faktura, kan du fullføre bestillingen med en annen betalingsmåte vi tilbyr. Har du spørsmål om vurderingen, ta kontakt med Klarna .

 


Virksomhet

Vi tilbyr også fakturaer som betalingsmåte for våre bedriftskunder. Dette kan gjøres i handlekurven ved å velge et selskap som betalingsmåte.


Trygg handel

For at du skal være helt trygg når du handler hos oss, behandles all personlig og kredittkortinformasjon kryptert med SSL (Secure Socket Layer). Det betyr at informasjonen sendes via en helt sikker forbindelse slik at ingen uvedkommende kan se kortinformasjonen din.
Leveringstider, transport og fraktkostnader

Se produkttypene nedenfor for hvilken transportør som brukes.
Transportere

Alle leveranser gjøres av Bring, PostNord, Schenker, TNT eller DHL.

MERK FØLGENDE! Dersom du har valgt hjemlevering, leveres bestillingen utenfor mottakers bostedsadresse i første etasje. Det vil si at den IKKE bæres oppe eller innenfor inngangsdøren.

Tabena sender ikke varer utenfor landets grenser (inkludert Svalbard og Jan Mayen)

Se produkttypene nedenfor for hvilken transportør som brukes.


Til leveringssted: Send pakken

Levering skjer til ditt valgte utleveringssted knyttet til pakken og du vil bli varslet (via SMS eller brev) når pakken har ankommet. Normalt blir pakken din levert til ditt leveringssted innen 2-7 virkedager. I høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre på grunn av stor ordreinngang.

Produkter og bestillinger inntil 35 kg kan sendes med Bring som «Levering på døren». Pakker på døra leveres normalt til mottakende privatpersons dør (husstand) mellom kl 17.00 og 21.00 alle hverdager. Tidspunktet for levering er en avtale mellom operatør og kunde.


Dersom du har valgt dette leveringsalternativet og bor utenfor dekningsområdet, vil pakken bli levert som vanlig postpakke til nærmeste postkontor. Normalt leveres pakken din innen 2-7 virkedager. I høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre på grunn av stor ordreinngang. Levering varsles på telefon (maks tre ganger).

Hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet, vil pakken bli levert på nærmeste postkontor og du får hentekort i posten.

Dersom et enkelt produkt veier mer enn 35 kg, vil Bring / PostNord, med visse unntak, levere varene til din gateadresse eller din tomtegrense med pall uten ekstra kostnad.

Tjenesten inkluderer et leveringsforsøk til mottaker dersom mottaker er en bedrift. Dersom mottaker er en privatperson, skjer forhåndsvarsling og levering til gateplan eller tomtegrense. Levering vil skje til avtalt tid på dagen. Tidspunktet for levering er en avtale mellom operatør og kunde.



MERK FØLGENDE! For enkelte områder er leveringstiden lengre, se Brings hjemmeside for mer informasjon www.bring.no.



Klager på produkt, betaling eller frakt

Alle klager sendes skriftlig til vår kundeservice på https://tabena2.zendesk.com/hc/en

Levering ikke mottatt eller pakken ikke hentet

Tabena (European Retail Group AS) forbeholder seg retten til å fakturere inntil 2000 NOK for varen som ikke hentes. Beløpet skal dekke de faktiske transportkostnadene som er forbundet med å sende varen tilbake.

 


Angrerett og åpent kjøp

Hvis du har spørsmål om angreretten, vennligst kontakt vårt kundesenter via e-post: https://tabena2.zendesk.com/hc/en.

I henhold til angrerettloven har du som forbruker rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varene. Du må gi beskjed til selger så snart som mulig og senest den dagen fristen går ut.

Prisen på varen refunderes ved mottak i uskadd og ubrukt stand til vårt lager.

Fraktkostnaden refunderes ikke.

Undersøkelse av produktet og retur


Angreretten bør gi deg mulighet til å undersøke varen nøye før du bestemmer deg for om du vil beholde varen. Det kan være nødvendig å åpne deler av emballasjen for å undersøke produktets art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varene er begrenset og kan sammenlignes med kontrollen du kan gjøre dersom du kjøper varer i butikk.

Dersom din bruk og gjennomgang av varen går utover det som er berettiget og nødvendig, kan det hende du må betale kompensasjon til oss for varen som har mistet sin verdi. Du mister imidlertid ikke angreretten selv om du har overskredet forespørselsretten eller begynt å bruke artikkelen på vanlig måte så lenge du kansellerer den innen angrefristen.

Du må selv bære kostnadene for returen og du er ansvarlig for at varen returneres med forsvarlig emballasje og merking. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsiktig eller uberettiget retur. Vennligst send varen i originalemballasjen godt pakket. Vi anbefaler at du sender varen tilbake med et registrert pakkeprodukt fra Posten, da du har bevisbyrden for at varen er sendt tilbake.

Retur sendt kontant hentes ikke hos oss.


Husk å legge ved kjøpsbevis eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi også navn og adresse samt kontonummer for eventuell refusjon.

Send returen til:
 

European Retail Group c/o Dreamlogistics Engelholm AB

Stackarpsvägen 10

(port 3-8)

264 39 Klippan

Sverige

 

Dette må sendes direkte med hjemlevering til terminalen, (ikke Postpaket Cash!)

 

Hvis varen returneres som følge av en reklamasjon, dekker vi fraktkostnadene dine. Kontakt oss for reklamasjoner, så sender vi deg en forhåndsbestilt pakkeetikett.
Dersom varen veier mer enn 35 kg eller overstiger andre av Postens maksimalmål, vennligst kontakt vårt kundesenter for nærmere instruksjoner.


Refusjon

Dersom du skal motta penger igjen i forbindelse med retur, gjøres dette utelukkende på bankkonto. Sørg derfor for å oppgi riktig kontonummer samt navn og adresse. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter at vi har mottatt og bekreftet returen din. Ved retur av visse elektriske produkter forbeholder vi oss retten til å kontrollere varen før du refunderer penger.


Klager og garanti


Med mindre annet er oppgitt har du alltid 2 års garanti på produkter du kjøper hos oss. Garantien dekker material- og produksjonsfeil.

Hvis du har spørsmål om vår garanti, vennligst kontakt oss på

https://tabena2.zendesk.com/hc/en

Vår garanti påvirker ikke de lovfestede rettighetene du har som forbruker etter forbrukerkjøpsloven.

Unntak: Vår garanti dekker ikke forbruksvarer som oppladbare batterier, ikke-LED-pærer eller CFL-er. Garantien dekker ikke defekter som skyldes at varen ikke er brukt i henhold til brukermanualen, er utsatt for unormal bruk eller forsømmelse, elektriske overspenninger fra lynnedslag, eller er ombygd eller endret.

Ved reklamasjon eller heving av kjøpet på grunn av forsinket levering vil pengene bli refundert med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort med, pengene tilbakebetales når Tabena har mottatt varene i retur, men innen 14 dager etter varsel.

Dersom dette er ønskelig, vennligst kontakt vårt kundesenter via e-post: https://tabena2.zendesk.com/hc/sv


Feilleveranser eller transportskader

Hvis du har mottatt feil vare, vennligst kontakt oss så snart som mulig slik at vi kan rette feilen. Send inn retur- eller leveringsseddelen som beskriver feilen og legg ved eventuelle feilleverte varer i originalemballasjen.

Hvis varen er transportskadet ved mottak, kontakt først leveringsstedet /transportøren for å rapportere skaden.


Rapporter skader eller leveringsfeil.

Når du mottar en forsendelse, sjekk at antall pakker er riktig og at tilstanden er som forventet og bekreft dette overfor sjåføren. Dersom forsendelsen din er skadet eller noe mangler, må du enten registrere dette hos sjåføren som leverte forsendelsen eller gi oss beskjed så snart som mulig og senest fire timer etter levering.

Dersom varen ble levert klokken 13.00 eller senere, er fristen for å melde skaden ut 09.00 neste virkedag.


CE-merking og godkjenninger

CE-merking på produkter betyr at produsenten sikrer at produktet oppfyller EUs krav til produktsikkerhet. Noen produkter krever også typegodkjenning. Tabena garanterer at alle våre produkter oppfyller gjeldende krav for bruk i Norge.
Installasjon av elektrisk utstyr

Installasjon av elektrisk utstyr

Alt 230 volt elektrisk utstyr for permanent installasjon skal monteres av autorisert elektriker. Dette inkluderer bl.a. brytere, dimmerbrytere, stikkontakter, armaturer, elektriske ledninger og inventar. Feil installasjon kan sette liv og helse i fare. Vi påtar oss intet ansvar for feil tilkobling av slikt utstyr.

Personvern


Tabena er ansvarlig for de personopplysninger du har gitt oss når du registrerer deg for å handle online eller gjennom telefon, email eller brev. Da godtar du også at Tabena kan bruke disse opplysningene til å fullføre våre forpliktelser ovenfor deg, og gi deg best mulig service. Opplysningene kan også benyttes til markedsføring, for eksempel til utsendelse av katalog eller tilbud. Vil du gjøre noen endringer av opplysningene, kan du logge inn og endre din profil i vår nettbutikk, eller du kan kontakte vårt kundesenter for hjelp.


Cookies


Vår Internettbutikk inneholder såkalte cookies. I følge loven om elektronisk kommunikasjon, som trådde i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøker et websted med cookies få informasjon om det.
Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.


Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan du kontakte vårt kundesenter, og levere din bestilling via telefon, faks, brev eller e-post.

Firmaopplysninger

Postadresse:

European Retail Group AB

Romstadsvägen 2 C

653 42 Karlstad


E-post: https://tabena2.zendesk.com/hc/en


Org. nr: 559422-4700

Vi tar forbehold om tekst- og bildefeil i vår nettbutikk, våre kataloger samt reklameutsendelser. All tekst, grafisk design, logoer, bilder etc. tilhører Kpn.no og får ikke kopieres.


Ansvar

Tabena står ikke til ansvar for indirekte skader.

 


Force majeure


Ved hendelser av force majure som f.eks. streik, transportstopp, import- og eksportforbud, sykdom hos personell eller andre omstendigheter utenfor Tabena sin kontroll, kan det forekomme at Tabena ikke kan oppfylle sine forpliktelser nevnt i disse vilkårene under den tid force majuere råder. Dersom force majuere råder i mer enn to måneder ogTabena forpliktelser som en følge ikke oppfylles i mer enn 2 måneder har du og/eller Tabena rett til å heve avtalen uten sanksjoner.


Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.


Tvister


Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs European Retail Group AB. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.


 Øvrig
Informasjonen på denne nettsiden kan inneholde tekniske eller typografiske feil.

Kontakt gjerne kundesenteret for å melde eventuelle tekniske eller typografiske feil.